Hudba, Móda, Lifestyle & Urban kultura

Hudba

Morální přešlap Pokáče, aneb jak ztratit jméno jedním rozhodnutím

7 dubna, 2024

Morální přešlap Pokáče, aneb jak ztratit jméno jedním rozhodnutím

Nejen ze sociálních sítí, ale i z televize a dalších médií na nás nyní vyhrává chytlavá melodie důvěrně známého hlasu českého písničkáře Jana Pokorného, alias Pokáče. Propaguje v ní novou českou banku, ta má však pochybné pozadí a diskutabilní moralitu.

Na jedné straně máme úspěšného a známého zpěváka a skladatele, na druhé banku, za níž stojí skupina, nechvalně proslulá svým MLM systémem a amorálním přístupem ke klientům, i vlastním poradcům. Nyní se však spojili v marketingové spolupráci, a fanoušci se k umělci ve velkém otáčí zády.

Hojně se to projevuje například v komentářích u příspěvku na Facebooku, kde spolupráci oznámil. Ačkoliv se zde najde i několik chvalných reakcí, většina z nich je veskrze negativní a odsuzujících.

Společnost Partners, která za Partners Bankou stojí, je totiž v očích mnohých lidí vnímána záporně zejména pro jejich praktiky řídící se heslem “kvantita nad kvalitu”. Jejich pyramidový systém v poradenských službách údajně motivoval mladé, často čerstvě plnoleté lidi k nabízení produktů, o kterých někdy sami málo věděli, nebo nebyly až tak výhodné, čistě za účelem rychlého zisku z provize. Zároveň měla vyvíjet nátlak na své rekruty, aby akvizici nových klientů hledali ve svých nejbližších, tedy rodině a přátelích, ale také aby sami nacházeli mezi kamarády další potenciální poradce a tím tak zvýšili svůj zisk z provizí.

Pokáč na jednu stranu v příspěvku na svém facebookovém profilu na ostro říká, že složenky se neptají, a tak přijal spolupráci, v zápětí však prohlašuje, že peníze z honoráře vloží na charitu.

Když si společnost zkusíte dohledat, zjistíte, že první stránky výsledků ve vyhledáváčích jsou zaplněny jejich vlastními weby, kterých mají hned několik, nebo reklamními články na jejich produkty. Pokud však zapátráme hlouběji, dostaneme se i k autentickým diskuzím bývalých klientů, či samotných poradců Partners, odkud jsme také čerpali. A zde se teprve dočítáme ty zajímavé zkušenosti, které nám v advertorialech média nesdělí.

Uživatel popisuje na dotaz svou zkušenost s poradenskou společností Partners.

Uživatel zmiňuje, že poradci Partners často nabízené produkty sami nechápali.

A právě takových zkušeností má zřejmě i spousta Pokáčových fanoušků, neboť mu spolupráci silně vyčítají a je zřejmé, že právě tyto negativní reakce v komentářích převažují. Zda se to však promítne i na zpěvákově kariéře je otázkou budoucnosti. V tuto chvíli patří stále mezi nejúspěšnější umělce u nás, v roce 2022 dokonce naplnil pražskou O2 Arenu a je pravidelně nominovaný na nejrůznější hudební ceny.

Zároveň je také nutno podotknout, že Partners Banka není to samé, co Partners, nicméně logo zůstává a s ním i zápach pochybných praktik. Snad bude výsledná zkušenost jejich klientů o něco lepší, než ta dosavadní s jejich poradenskými službami.

Sám Pokáč však v rozhovoru pro Prima CNN působí, že s ideologií Partners Banky souzní a nic špatného na ní nevidí. Honorář ve výši jednotek milionů se údajně rozhodl dát na charitu.

Níže vám již jen vyložíme několik komentářů pod zmiňovaným postem, pokud byste si názory posluchačů chtěli sami přečíst.


Written by:



Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *