Hudba, Móda, Lifestyle & Urban kultura

Móda Rozhovory

„Vyrábíme personalizované produkty, aby každý mohl mít své mazlíčky stále u sebe,“ rozhovor s autory projektu Pejskonožky.

18 prosince, 2020

„Vyrábíme personalizované produkty, aby každý mohl mít své mazlíčky stále u sebe,“ rozhovor s autory projektu Pejskonožky.

Na místním trhu na nás před nedávnem vykoukl český projekt Pejskonožky. Ten se zaměřuje na výrobu personalizovaných produktů s vlastním potiskem. Zároveň z každého prodaného kusu putuje určitá část financí na dobrou věc. Projekt se nám natolik zalíbil, že jsme se rozhodli s jeho autory uskutečnit rozhovor. 

Vezmeme to hezky od začátku. Mohli byste nám přiblížit, kdo se skrývá za projektem Pejskonožky?

Jsme parta kamarádů, která má společný zájem – a tím jsou zvířata. Jsme milovníci psů i koček (a všech ostatních mazlíčků) a protože víme, že nejsme jediní, kdo by chtěl mít své miláčky stále u sebe, rozhodli jsme se je začít zvěčňovat originálním způsobem, a to zrovna na ponožkách.

Můžete nám o tom říct víc?

Ondrův nápad se zrodil na Azorských ostrovech, kde byl studijně na Erasmu. Při brouzdání internetem objevil personalizované výrobky na zahraničních e-shopech a napadlo ho, že takové produkty na českém trhu chybí a že by o ně mohl být zájem. Nečekali jsme ale, že zájem bude tak vysoký a jsme moc rádi, že nás lidé takto podporují.

Tento projekt spočívá ve výrobě personalizovaných produktů. Zprvu jsme měli v nabídce pouze ponožky, v létě jsme přidali do nabídky i žabky a teď na zimu nákrčníky. Nejen že mají zákazníci radost z toho, že mají své mazlíčky či blízké vždy u sebe, ale také nákupem podporují opuštěné a týrané pejsky z útulků, pro které točíme medailonky, aby měli větší šanci najít nový domov.

Snažíme se pro naše ponožky vybírat a tvořit veselé motivy, které osloví co nejširší spektrum zákazníků. Kromě motivů spojených se zvířaty (ťapky, klubíčka atd.) máme v nabídce i motivy sportovní, zamilované, vtipné či naopak neutrální (jednobarevné). Pokud bychom si měli vybrat jeden motiv, který je nám nejbližší, byly by to určitě ťapkované Pejskonožky. Důvod máme velmi jednoduchý, byly to totiž vůbec první ponožky, které jsme vyrobili.

Zákazník si na e-shopu vybere produkt, motiv, a nahraje vlastní fotku, kterou ořízne náš grafický tým a vytvoří tak unikátní produkt vyrobený zákazníkovi přímo na míru. Prvním krokem je ořez fotky, poté následuje její nasazení do motivu, tisk a nakonec potisk přímo na vybraný produkt, který pak k našim zákazníkům putuje přes Zásilkovnu.

Je náročné se v Česku s podobným projektem prosadit?

Založení bylo náročné nejen z hlediska papírování, ale také po technické a organizační stránce. Po spuštění marketingových kampaní se začali objevovat první zákazníci a to nejen z řad našich přátel. Ze začátku bylo naší výhodou prvenství na českém trhu, během půl roku se ale začali rodit konkurenti. Ke zviditelnění Pejskonožek nejvíce pomohly sociální sítě, na kterých jsme aktivní a snažíme se zde budovat komunitu a tvořit zajímavý obsah. K úspěšnému prosazení a vybudování povědomí o naší značce ale pomohly i offlinové aktivity jako například účast na Běhu pro útulky nebo Vyšehradském Voříškovi v Praze.

Dostali jste již od zákazníků nějaké bizarní zakázky?

Ano, samozřejmě. Jednalo se například o 12 lidských obličejů na jedny ponožky či o různé automobily. Kolikrát však stačí vtipné fotografie pejsků či jiných mazlíčků. Lidé mají různé požadavky a my se jim snažíme co nejvíce vyhovět. Musíme ale přiznat, že nás občas objednávky opravdu pobaví.

Na vašich stránkách jsem se dočetla, že z každé prodané ponožky podpoříme pejska v nouzi. Jak to funguje?

Ano, je to tak. V rámci Pejskonožek máme také charitativní projekt na podporu pejsků v nouzi, který financujeme symbolickou částkou 25 Kč z každého prodaného páru ponožek. V rámci projektu pak natáčíme medailonky jednotlivých pejsků z útulků či azylů, aby měli šanci lépe najít nový domov. Medailonky pak sdílíme na našich sociálních sítích. Dále jsme se například podíleli na vytvoření vánoční kampaně Běhu pro útulky. Mimo to jsme také některé útulky podpořili finančně nebo darováním našich ponožek do dobročinných aukcí.

Ráda bych se zeptala na samotný materiál ponožek, který je z mého pohledu poměrně netypický. Jedná se o 95% Polyester. Proč je tomu tak?

Polyester je vybrán z toho důvodu, že na něm krásně drží barva. Například na bavlně barva bohužel nedrží a potisk se brzy sepere. Naše ponožky mají ale 2 odvětrávací zóny, takže se zákazníci nemusí bát, že by se v nich potila noha. Naopak jsou na noze strašně pohodlné (vlastní zkušenost), krásně drží a jelikož mají širší lem, tak ani nikde neškrtí.

Máte na srdci něco, co byste rádi sdělili našim čtenářům?

Asi jen to, že budeme moc rádi za podporu, za zpětnou vazbu a ať se určitě nikdo nebojí nás kontaktovat. Moc děkujeme všem, kteří nás již podpořili a těšíme se na nové objednávky. Děkujeme, že nám pomáháte pomáhat ❤

 

Děkujeme autorům za rozhovor. Také jsme měli možnost Pejskonožky vyzkoušet a nadělíme si je pod stromeček. Jako model nám posloužil Urbanstage králíček Fufík. On ponožky schvaluje, takže my samozřejmě taky!

Zaslané fotografie jsou na ponožkách pečlivě ořezané a harmonicky rozmístěny. Tisk působí kvalitně a věříme, že vydrží být dlouho v zářivých barvách. Materiál nás při rozbalení překvapil a měli jsme z něj obavy, ovšem po vyzkoušení musíme uznat, že je příjemný a pohodlný. Pokud chcete podpořit dobrou věc a zároveň si udělat krásný personalizovaný kousek oblečení, můžeme vám Pejskonožky doporučit. 


Written by:



Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *