Hudba, Móda, Lifestyle & Urban kultura

Tech

Stojí odplata za poslední zkoušku před vedrem?

29 srpna, 2019

Stojí odplata za poslední zkoušku před vedrem?

Jak všichni dobře víme, nové Need for Speed se blíží. A tak si možná někteří řekli, zdali po dvou letech stojí za to vyzkoušet díl s podtitulem Payback, aby si zkrátili čekání na listopad. Zde přichází hráčská recenze Need for Speed Payback

Příběh

Začneme hezky od podlahy. Co se příběhu týče, v závodních hrách jsme zažili lepší, ovšem není to tak zlé. Příběh o zradě a následné odplatě zrádci může být fajn. A taky je. Problém je však v tom, že pokud nejste fanoušky posledních dílů Rychle a Zběsile jako já, tak vám bude připadat zároveň i stupidní; v lepším případě. Scény vystřižené jako z filmů jsou někdy přehnané nebo nedávají smysl. Například scéna, kdy jedna z postav jede proti policejnímu vrtulníku. Ten sebou zatřese, jakoby jej vozidlo zasáhlo, přitom však auto projelo viditelně pod ním. A pak samozřejmě věci, které se stanou, protože to vyžaduje příběh, ale vy se snažíte zuby nehty vyhrát. Ale občas se naskytne pěkná podívaná a například zpomalený záběr na řítící se bourák, je k nezaplacení. Délka hry je příjemná a zabere vám takových 25 hodin, pokud Vám vše půjde hladce. Vyvrcholení je však jiná pohádka a to autoři mohli vymyslet lépe.

Během závodu máte možnost soupeřit s přítelem o nejrychlejší čas trati.

Auta a tuning

Aut i s DLC je pod sto, nejsme v Gran Turismo nebo Forze, ale i tak si vybere opravdu každý. A od minulého dílu jich také přibylo. Japonské sporťáky, evropské kupé a supersporty, americké muscle cars nebo SUV. Z jmenovaných například Chevrolet, BMW, Nissan nebo Ford. Je tu vše a vše se dá náležitě upravovat. Narozdíl od Forzy, kde je brán větší důraz na moderní vozy, tady se Ghost Games soustředili na vše. Takže klidně s Golfem GTI ze šedesátých let můžete projít celou hru, tak jak se na Need for Speed sluší a patří. Navíc je tu pět skrytých aut; tzv. Derelicts cars. Jsou to staré vraky rozházené všude možně po herním světě a vaším úkolem je všechny části najít, poskládat dohromady a pak z nich udělat ďábla silnic. A jejich přibližnou lokaci získáte po poražení  A tuning? Ten od předminulého dílu vylepšil. Nyní už si nemusíte kupovat kompletní bodykity, tedy nárazníky, prahy a další. Takže na zadní části vozu můžete mít nárazníky jiného výrobce než ve předu. Přibyly nové disky kol a polepy, nově na všech autech můžete měnit světla a během úprav si můžete nastavit pohled na otáčející se kameru, takže můžete vidět, jak celé vozidlo vypadá.

Úprava barev a polepů zůstala nezměněná a funguje. Přibylo pouze několik nových polepů a toť vše.

Ale ten výkonnostní tuning – ach běda. Ve stylu RPG her, tak i zde máme šest typů vylepšení; jmenovitě převodovka, turbo, výfuk, blok a hlava motoru a ECU neboli elektroniku. K těmto kartičkám pak ještě náleží až tři bonusy k dalšímu vylepšení. Například brzdy pro rychlejší reakci a lepší účinnost. K jejich koupi využíváte buď herní měnu v obchodě, nebo pro lepší kartičky s lepšími bonusy ve výměnném obchodě tzv. speed cards. Jde o speciální měnu využitelnou pouze pro nákup vylepšovacích kartiček. Ovšem ty dostáváte po jedné a jedna kartička stojí tři. Co z toho vyplývá? Že za skutečné peníze si kupujete ty herní. Ale není to zas tak hrozné, stačí hrát pořád dokola a kartičky si nastřádáte. Navíc je můžete vyměnit za staré díly, takže tím se jejich zisk ještě zrychluje. Navíc s novými Catch packy, díky kterým si můžete koupit součástky v třech pevně daných levelech za peníze, se už nemusíte tolik starat o kartičky. Plus je tu nitro instalované už z továrny a jeho vylepšováním si pouze zvyšujete kapacitu a účinnost. A to se vyplatí!

Od minulého dílu tuning výrazně polepšil a vozový park se rozšířil.

Mapa a okolí

Mapa získala jiné parametry než posledně. Zatímco minule byla dělaná vice na městské řádění a okolí bylo pro efekt, zde je to přesně opačně. A to je škoda. Město je malé a na okraji mapy, takže do něj hráč moc nezajede a když ano, tak se v něm dlouho nezdrží. A městských závodů taky ubylo. Jsou zde však nově offroad závody a mapa je na to jak dělaná. Spousta polních cest, skoků a otevřeného prostranství. Na druhou stranu je ale škoda, že autoři prostor nevyužili lépe. Všechno zajímavé se skýtá poblíž civilizace a až na lesy, kde nalezneme jezero, je to jen pustina. Navíc pohyb mimo cesty je zpomalován okolní vegetací a to i pro vozy na offroad dělaný. Takže v závodech si jízdou mimo cesty nepomůžete. 

Občas se na nějaké skále ukáže ohniště, ale to pouze proto že se jedná o místa, kde najít součástky na již zmíněné Derelicts cars. Jinak se zde dají hledat žetony, a po vzoru Burnout Paradise, skoky a billboardy. Nějaký čas se po mapě schovávala i skrytá auta bossů nebo ve stylu svátků a ročních období. Avšak s prací na Need for Speed Heat tyto updaty vymizely.

Ve hře nejsou k naší smůle policejní jednotky ve volné jízdě. Nebo spíš částečně. Nemůžete na ně narazit během jízdy po mapě, najdete však bedny se součástkami a penězi, které musíte doručit na určité místo. Pokud bednu seberete do kufru, honička začíná. A můžete si jet jakou trasou chcete, minimapa vám však bude ukazovat tu nejkratší cestu. A pokud do této honičky vběhnete, tak se máte na co těšit! Policie je už na jednoduché obtížnosti dost agresivní. Na té nejvyšší budete mít často problémy, pokud si nedáte pozor. Policie na vás podniká sebevražedné útoky a používá i zařízení zvané killswitch. Věc která vám na pár vteřin vypne motor.

Během závodů, volné jízdy i honičky s policií můžete využívat benzínek pro rychlou opravu. Stačí projet a abrakadabra, auto je rázem zase nové. Dále se na mapě nacházejí čtyři garáže. Máte však odemknutou pouze jednu a další tři si musíte odemknout za jistý peněžní podíl. Na začátku máte 15 volných míst pro vozy a s každou garáží se místo rozroste o pět. Po zakoupení všech garáží je místo neomezené. Pak obchody s auty pro jednotlivé kategorie; ty jest silniční, offroad, drift, drag a policejní. A jako poslední jsou tu obchody s výkonnostním tuningem. Všechny zmiňované po vzoru Need for Speed Underground 2 musíte nejdřív najít abyste je mohli používat.

Postupem času se vám na mapě ukazují ikonky otevřených závodů/misí, garáží, benzinek a obchodů, vedlejších úkolů (skoky, drifty, rychlostní radary) a kolektivky (žetony, billboardy).

Po plném odehrání hry je na mapě tolik ikonek, že by si jeden řekl, zda nejde o hru od Ubisoft.

Fyzika

Ovládání vozů se zlepšilo, ovšem stále není dokonalé. Sice se pořád jedná o arkádu, ale vozy získaly váhu a tak při řízení bez smyku budete dosti ztrácet. Ano, stále přetrvává tzv. prvek Brake to drift z Burnout série a dřívějších dílů; zde zvaný Stability control. S tímto “pomocníkem” si za pomoci zmáčknutí brzdy během zatáčení hodíte auto do smyku a zatáčku projedete ladněji a hlavně rychleji. Jistě, to by nebyl takový problém, kdyby grip fyzika, tedy s vypnutým pomocníkem řízení, fungovala stejně dobře. Jenže s takovou musíte hodně brzdit do zatáčky a projet ji krokem. V singlepayerové kampani to tolik nevadí, ale v multiplayer lobby už ano. Tento režim je však pouze u aut dělaných na silniční závody, takže se u ostatních tříd nemusíte starat, zda ho zapnout nebo vypnout. A auta na drag; anglický výraz pro závody na krátké trati a pokud možno rovně; raději nemají ani jedno, když stejně pořád jezdí rovně. Navíc dostaly neviditelného pomocníka na jízdu po zadních kolech, takže i s tím nejpomalejším autem můžete frajeřit před děvčaty. Neplatí to však u čtyřkolek. Ty stále drží jak přibité.

Na kličkování mezi ostatními účastníky provozu je ale fyzika vynikající. Bouračky a režim poškození zůstaly stejné. Kamera se teď ale nerozostří a neoddálí při sebevětší nehodě, sledujete ji ze stále stejného úhlu. Navíc si v nastavení můžete zvolit, zda-li po bouračce chcete resetovat na trať či nikoli. Pocit rychlosti je ale špatný. Pohled se rozmaže minimálně a to i při spuštěném nitru, a jediný indikátor rychlosti kromě tachometru je oddálená kamera.

Policie sice není ve volné jízdě a v nenaskriptovaných misích vám nebrání zátarasy, ale i tak vám dá zabrat.

Soundtrack a zvuky

Need for Speed patří k těm hrám, která měla vždy skvělé zvuky motorů. A Payback není výjimkou. Všechna auta zní důvěrně své předloze a když ne, tak se jí velmi blíží. Například poslouchat dvanácti válec Astonu Martin Vulcan je trhač ušních bubínků a řadový šestiválec od BMW je jednoduše krásné vytáčet. A ani okolní zvuky nejsou výjimkou. Kvílející pneumatiky, střílení z výfuku, okolní doprava, policejní vysílačky a houkačky. Střelba z výfuku je bohužel ale tak častá, že se brzy omrzí. 

Hudební soundtrack je však jiná písnička. Povětšinou tu najdeme hiphopové neznámosti a moc velkých umělců tu nenalezneme. Rockových a popových pecek je tu málo a tak jsem často hudbu raději vypínal.

Musíte být opravdu dobří, pokud hru chcete přehrát na nejtěžší obtížnost.

Hodnocení

Need for Speed Payback bych hodnotil tak, že pokud si chcete zkrátit čekání na nový díl, tak jej můžete vyzkoušet. Ovšem za plnou cenu nestojí a tak bych jej raději koupil z bazaru nebo výprodeje. Po dohrání nebo pořízení nového dílu bych se jej zase rychle zbavil. 

Hru hodnotím 5/10; tedy průměr.

Plusy

+ Spousta aut a prorostlý tuning

+ Agresivní policie

+ Volná jízda po mapě kdekoliv

+ Photomod

Mínusy

–  Málo využitá mapa

– Špatná fyzika vozů

– Slabý soundtrack

 

Více fotografií zde:

Autor: Kristián Kováč


Written by:



Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *