Hudba, Móda, Lifestyle & Urban kultura

Hudba

Posluchačská recenze na hudební počin „Každý jen tu svou…“

4 září, 2019

Dnes o CD, při jehož vzniku byly použity ty nejlepší ingredience v pro náš sluch nejlepším poměru. Jedná se  o kompilaci árií, vybraných se zvláštním důrazem na slavné české tvůrce, a to přímo ty největší – Bedřicha Smetanu a Antonína Dvořáka. Výběr provedli osoby pro tento účel vyvolení, přímo interpreti všech skladeb, partneři na poli profesním i v civilním životě, Kateřina Kněžiková a Adam Plachetka.

Vybírali s vkusem sobě vlastním. Jsou zde zastoupeny árie ze světově proslulých děl, které byly často uváděny v operních domech po celém světě, jako například slavná „Měsíčku na nebi hlubokém“ z Dvořákovy opery Rusalka, nebo „Každý jen tu svou“ z Prodané nevěsty Bedřicha Smetany. Stejně tak jsou tu ne tak hojně uváděná, ovšem krásná díla, jako jsou opery Tajemství nebo Braniboři v Čechách.

Plně souhlasím s Adamem Plachetkou, který se v jednom ze svých rozhovorů vyjádřil ve smyslu, že se považuje za Smetanovce. S jistým rozechvěním jsem očekával jeho výkon ve výše zmíněné árii Kecala z Prodané nevěsty a stejně tak i ve slavné árii vodníka „Běda, běda“ z Dvořákovy Rusalky. Proč? Z jednoho prostého důvodu, kdykoliv někdo vyslovil ještě před několika roky název některé z těchto árií, hned si představil osobu Eduarda Hakena.

Adam Plachetka se uvedl jako skvělý pokračovatel tradice Eduarda Hakena a Karla Bermana. I jako excelentní ambasador naší krásné hudby ve světě.

Věřím, že i vy rádi strávíte příjemnou hodinu ve společnosti krásné hudby dvou velikánů a úžasné  interpretace dvou krásných lidí – Kateřiny Kněžíkové a Adama Plachetky.

Autor: Přemysl Čech