Hudba, Móda, Lifestyle & Urban kultura

Tech

Jak vypadal Mercedes nebo Maybach před 130ti lety? Koukni na 10 nejstarších aut světa

Únor 27, 2018

Jak vypadal Mercedes nebo Maybach před 130ti lety? Koukni na 10 nejstarších aut světa

10. 1894 Balzer
Balzer je americké auto postavené v roce 1894. Vyrobil ho Stephen Balzer, známý vynálezce z New Yorku. Balzer byl poháněn extrémně lehkým 3-válcovým motorem namontovaným na stacionární klikové hřídeli, která posouvala krátkou hřídel spojenou s hnacím ozubeným kolem. Vozidlo bylo několikrát vystaveno u Smithsonian Institute.

 

9. Duryea Car
První komerční automobil poháněný benzinem v USA postavili bratři Charles a Frank Duryea. To se poprvé projelo ulicemi Springfieldu v Massachusetts v roce 1893. Auto bylo poháněno jedním válcem čtyřtaktním motorem. Bylo to také jedno z prvních vozů s vodou chlazeným motorem. Duryea z roku 1893 lze vidět v Smithsonian Institute.

 

8. The De Dion-Bouton Quadricycle
Na základě úspěchu tříkolky De Dion-Bouton se stavitelé vozidel přesunuli na spalovací motory. Jejich motory byly známé tím, že jsou tak odolné, že většina automobilových stavitelů v té době kupovala motory právě od nich. Společnost se přeorientovala na čtyřkolky v roce 1891 a pyšnila se pokročilým designem, který měl kryt motoru nebo to, co dnes známe jako kapota. Měly také kabiny pro cestující a blatníky. Nicméně, žádný z nejčasnějších modelů postavených s uvedenými rysy se nedožil dnešních dnů. Zobrazený model byl postaven v roce 1900 a mohl dosahovat maximální rychlosti 31 km / h. Můžete to vidět v Louwmanově muzeu v Haagu v Holandsku.

 

7. 1889 Daimler-Maybach Stahlradwagen
Gotlieb Daimler a Wilhelm Maybach jsou uznáváni jako průkopníci automobilů, které běžely na spalovacích motorech. Daimler se více soustředil na elektrárny, zatímco Maybach se více zabýval automobilem. Rozdíl je zcela evidentní u většiny vozů Maybach Mercedes-Benz, které se dnes prodávají. Dva blízcí přátelé spolupracovali na různých projektech až do smrti Daimlera.

 

6. Hammelvognen
První vůz postavený v Dánsku, Hammelvognen, byl vypuštěn v roce 1886. Běžel na dvouvalcovém motoru, který měl výkon 3 koně. Soudě podle standardů, které existovaly v té době, Hammelvognen byl inovace. Je uznáván jako jeden z nejstarších vozidel, který má brzdy a zpátečku. Mohlo by dosáhnout maximální rychlosti 6 m/h. Původní Hammelvognen se nachází v muzeu Danmarke Tekniske.

 

5. The Benz Patent-Motorwagen
Benz Patent-Motorwagen je v motoristickém světě dobře znám jako první vozidlo poháněné benzínem. Ačkoli byl vybudován automobil Benz Patent-Motorwagen již v roce 1885, byl patentován až o rok později v roce 1886. Vozidlo bylo poháněno jednočinným motorem o objemu 954 kubických centimetrů, schopným dodat výkon dvě třetiny koně. Palivo vstupovalo do motoru procesem odpařování, ale později byly modely dodány už i s karburátorem. V roce 1887 vozidlo obsahovalo kožené brzdy.

 

4. La Marquise
La Marquise byl postaven v roce 1884. Byl to vynález od De Dion-Bouton et Trepardoux, který byl vytvořen speciálně pro hraběte De Diona. Je známý tím, že vyhrál první automobilový závod v roce 1887. Byl dobře vybudován a je dokonce považován za nejstarší běžící automobil na světě. Ten byl naposledy prodán v aukci v roce 2011 za 4,6 milionu dolarů.

 

3. Grenvile Steam Carriage
Robert Neville Grenville, který žil v Butleigh ve státě Somerset ve Velké Británii, začal stavět parní kočár v roce 1875. Bylo to období, kdy bylY automobily stavěny ručně a bylo to hlavně velmi nákladné. Grenvilský vůz připomínal lokomotivu, ale mohl nést pouze 7 cestujících. Jeden cestující byl pověřen úkolem napájet parní stroj pro vozík, aby udržel rychlost.

 

2. The Hancock Omnibus
Omnibus Hancock je považován za první komerčně vyráběný parní autobus na světě. Byl navržen a postaven Waltem Hancockem, slavným anglickým vynálezcem. Hancock Omnibus byl úspěšný vůz, který jezdil trasu mezi Londýnem a Paddingtonem. Od roku 1832 do roku 1834 přepravilo 9 takovýchto vozů přibližně 4 000 cestujících.

 

1. Cugnot Fardier
První vůz s vlastním pohonem na světě postavil francouzský vynálezce Nicholas Cugnot poté, co byl požádán o návrh takového stroje pro přepravu francouzských vojenských úředníků. První prototyp byl vypuštěn v roce 1769 a byl navržen tak, aby byl odolný proti dělostřeleckým zbraním. Měla rychlost 3 míle za hodinu, což zajistilo, že vojáci s ním mohli držet krok i pěšky. Bylo to silné vozidlo, které by mohlo snadno táhnout 5 tun nákladu a pracovat bez zastavení po dobu jedné hodiny a patnácti minut. Exemplář je možné vidět v Musee des Arts et Metiers v Paříži.

Zdroj: gearheads.org


Written by:



Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *